Användarguide app

Följande information gäller oavsett om man använder appen eller har öppnat app.vi-hem.se på datorn eller i telefonen i en webbläsare.

Om din fråga inte finns besvarad här, vänligen kontakta oss!

För att lägga till Vi-Hems app på startskärmen på din telefon eller surfplatta öppnar du telefonens webbläsare och går in på följande adress: app.vi-hem.se

Klicka på delasymbolen i det nedre fältet.

Välj: Lägg till på hemskärmen.

Logga in i appen.

Klicka på den triangelformade symbolen med ett "!".

  

Fyll i Allvarlighetsgrad och om det gäller lägenheten, fastigheten eller något utomhus.

Beskriv felet och bifoga bilder om det behövs.

Välj sedan "Skicka".

Under öppna ärenden längre ner på sidan ser du nu status på din felanmälan.

För att boka tvättstuga klicka på kalendersymbolen i menyn. 

Välj först vilken tvättstuga bokningen gäller för. Vissa fastigheter har mer än en tvättstuga. Klicka på en tidsperiod som du vill boka och klicka sedan på "Boka" knappen i nedre delen av sidan. 

Längst ner på sidan dyker nu bokningen upp tillsammans med en kod som används för att komma in i tvättstugan under den bokade tiden.

För att avboka en tid håll in och dra åt vänster på tiden så kommer en avbokningsknapp fram. Klicka på knappen så avbokas tiden. 

Det går maximalt att ha fyra aktiva bokningar samtidigt i systemet. Observera att koden till tvättstugan kommer att ändras mellan varje bokat pass.

 

När man går in på app.vi-hem.se eller öppnar appen på telefonen så kommer en chattbubbla upp nere i högra hörnet. Om man klickar på den kan man välja att antingen chatta med kundtjänst genom messenger eller genom att trycka "gäst" och fortsätta chatten direkt i appen/på webbsidan.